onsdag 4 april 2012

I want them to want to be me

Hej! Har kanske inte direkt skrivit mina mål så klart och tydligt hit så tänkte jag skulle berätta nu och kanske något smått om mig själv. 
Jag har länge, länge, länge velat bli smal, tanken slog mig in redan i lågstadiet och när jag gick på femman började jag banta och träna otroligt mycket vilket också gav resultat - jag blev så smal att bekanta, lärare, kompisar oroligt såg på mig och sade saker som "visst äter hon?" och "du måste sluta med det här du springer ihjäl dig" och "fy fan du är smal".. Orsaken då var väl mest att jag ville ha en förändring kunde inte tåla mig själv som jag var, jag ville få uppmärksamhet speciellt av killen jag då var intresserad av och i och med att bli smal skulle han ju såklart börja tycka om mig... han gav mig även uppmärksamhet, han började som alla andra kommentera att jag äter ju ingenting och att jag är fin som jag är, det gjorde mig bara mer motiverad och tiden gick. Efter ungefär ett halvt år blev det dock mer allvarligt, mamma kom på mig med att slänga maten hon just lagt upp på min tallrik och mitt smygtränande på natten. De började hålla koll och småningom gick jag tillbaka till "normal".
 Var många långa länkar
Sen dess har jag aldrig varit riktigt nöjd med min vikt, gått ner och upp, speciellt i början av 9:an gick jag upp mycket och jag mådde så dåligt..vägde typ 70 kg som mest, jag hatar att erkänna det men så var det. Jag blev så äcklad av mig själv och bestämde att aldrig mer gå upp över 65 kg som jag rätt snabbt gick ner till. 
 Mina äckliga tjocka ben
År 2011 började jag gymnasiet och förra hösten/vintern hade jag en annan blogg, mittideal.devote.se, där jag skrev om mitt mål om att gå ner i vikt, hur jag åt och tränade. Den var ungefär som den här bloggen men jag blev i december vid jullovet så orolig över att nån jag kännde eller värst att mina föräldrar skulle se den så jag raderade den. 
 Jag i november-december, nyckelben
Min middag nån gång och favorit drickan ♥

Jag hade gått ner till 60 kg vid tiden då jag raderade min förra blogg, sen dess har jag gått upp 4 kg vilket stör mig något otroligt! Dessutom har min telefon gått sönder där jag använde en app för att räkna mina kalorier..! Så nu började jag istället den här bloggen för att kunna hålla koll. Jag vill kunna mäta vad jag äter hur mycket jag tränar och viktigaste av allt hålla koll på vikten och så småningom se resultat. 
Jag är alltså nu 173 cm och väger 64 kg, vilket ger mig ett bmi värde på 21,38... mitt första delmål är vid 60 och mitt större mål är 57. Efter det har jag inte tänkt så långt får se hur läget är då, det viktigaste för mig just nu är bara att komma dit.

Oj det här blev rätt långt märker jag nu.. + till er som orkat läsa, haha

1 kommentar:

  1. sv: roligt att du läser mig blogg, ska allt börja läsa din med!<3

    SvaraRadera